onsdag 20 januari 2016

Brobiotika

Har du någon aning om hur stor del av kroppen som styrs av magens tarmflora? Det hade inte jag. 
Men när jag fick börja laborera med maten för en så där 18-19 år sedan, för att jag hade så himla ont i magen jämt, så började jag någonstans att ana att tarmfloran hade betydelse, men kanske inte att det påverkade så stora delar av kroppen. 
Idag äter jag mina probiotikakapslar 
v a r j e dag. Utan dem blir min mage helt ur balans. Jag ser på dem som lika viktiga som insulinsprutan för en typ 1 diabetiker. (Överdriver kanske liiite. Jag dör ju inte utan. Men jag fungerar inte heller, och kan i stort sett inte lämna hemmet utan dessa små kapslar i min mage. Så viktiga är de!)


Den här använder jag. 


Här finns en hel del bra och kloka saker att läsa om bl.a. probiotika,hälsa i allmänhet, och även olika forsknings och studiematerial. Väldigt intressant. 
http://foodpharmacy.se
Jag prenumererar på deras nyhetsbrev och får ett mail på söndagar eller så, och får då en översikt över deras inlägg som varit under veckan. Perfekt. Jag lär mig mycket av dem. 

Imorgon är det torsdag. Skönt. Snart ledig helg. Yippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar