lördag 9 januari 2016

Vinter. På riktigt.


Utanför var det vitt, lite mera snö än vad det var igår. Om jag gissar så var det kanske en decimeter snö. Ljust och fint överallt. 


Hoppade på motionscykeln och cyklade en mil. Det kändes jättebra. 
Jag har inte cyklat en meter sedan min mage spårade ur helt och hållet, och det var i oktober. Men nu så!

Beställde en ny mössa från www.johannatoftby.se, som kom i veckan. Snygg tycker jag. 


Mössor är fasen svåra att hitta. Det finns många snygga men många sitter inte bra, eller så ser man ut som ett fån i en del. Jag tror jag har köpt 4 mössor på två vintrar. Så brukar det inte vara, men helt plötsligt funkade ingen av de jag redan hade. 
Men nu funkar det igen. Olika mössor för olika temperaturer och aktiviteter. 


Tog en vända ner på stan också. 
Brorsan var också på stan, så då passade vi på att ta en fika. 
Fikar gör vi alltid när vi ses. Det är en regel. 


Efter middagen var det dags för lite fredags-karra. Eller som det brukar bli nuför tiden, rawfood kulor. 




In i frysen och ta fram vid behov. De tinar i ett nafs. 

Ester skulle ut en sista sväng före sängen, och nu har det verkligen snöat.  Det har kommit minst 2 decimeter på kvällen, och det verkligen toksnöar ute. Så imorgon blir det till att plocka fram spaden. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar