onsdag 13 januari 2016

Rallytjänsten till er tjänst




Det är dagar som denna som man verkligen förstår vilken insats alla snöröjare gör, för att se till att vi har snöfria och lättframkomliga vägar att färdas på. För när snön hopar sig, och alla snöröjare kallas till de större vägarna, då blir det ett mindre kaos i trafiken.
Mycket snö, svårframkomligt, nästan omöjligt att mötas två bilar på grund av all snön, så gott som hopplöst att komma fram till kundernas oplogade och oskottade hus, plus alla fastkörningar man gör, trots att man inte gör dumdristiga manövrar.
På två dagar har jag kört fast tre gånger. Jag har i och för sig tagit mig loss på egen hand, men fastnat har jag lik förbannat gjort.

Här tog jag mig en liten smygrast på fyra minuter. Chokladshake med stenåldersbröd med leverpastej på. Så jädra gott!


Arbetströja, fleecetröja nr 1, fleecetröja nr 2, halsduk, mössa, jacka, vantar, långkalsonger, arbetsbrallor, kängor... Jaa, det behövdes en dag som denna, när snön yrt och vinden verkligen har piskat en i ansiktet vid varje urstigning.


Kvällsprommisen var kall som sjutton, snabb och kort. Huga! In i värmen igen.


Ett smycke jag tillverkade för några år sedan hade gått sönder i hänget, så det kom tillbaka för lagning. Jag har ett armband med berlocker som också ligger och väntar på att bli åtgärdar, där är det en liten berlock som ramlat av. Jag får nog helt enkelt ägna mig lite åt lagningar och kompletteringar i verkstan den närmsta tiden.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar