måndag 18 januari 2016

Ledig dag

Efter jobbhelg kommer ledighet. Skönt. 
Endast en dag. Men ändå...

Cyklade 1 mil före frukosten. Tack och lov att motionscykeln står inne. Hade verkligen inte orkat med att börja dagen som en isbit. 

Sedan en tur till frissan. Yippie!
Jag hade lite tankar på en "pixie cut", dvs. en kort frisyr, snagg i nacken men fyllighet uppe på huvudet och i luggen. Svårt att förklara så det låter vettigt. 
Här kommer några förslag på hur det kan se ut. (Bilderna lånade från Pinterest och nätet).


Det hade ju varit smart om jag knäppt en bild på mig själv för att visa hur det blev, men så långtvtänkte jag inte, och nu ligger jag i sängen, så nu öschk (=orkar) jag inte. Får ta det en annan dag. 


Tog därefter en tur till mitt favvoställe: Waynes coffee shop. 

Sedan hem, sov lite på soffan. Det var ju ändå som söndag för mig...
Äta och sedan en snabbis till en kompis och sen på möte. Så var den lediga dagen slut. 

Imorgon väntar förberedande arbete med chefen, inför vår verksamhetsplanering som sker på onsdag eftermiddag. 
OM någon vikarie blivit insatt i mitt ställe vill säga. Det vet man aldrig så noga. Så det är ingen idé att snoffsa till sig för mycket, som tex ta på sig andra skor än de jag jobbar i (jodå, jag kan ha ha jobbdojjorna i bilen) för rätt vad det är så måste vi ställa in alla planerade uppgifter/förberedelser/möten så jag får ut och jobba på fältet. 
Hur som helst så håller jag tummarna för att det blir som planerat i morgon. 


Nu har den här gobiten åkt tillbaka till jobbet i Småland. Tomt efter att ha haft honom hemma sedan mitten av december. Det är tur att yngsta sonen finns kvar i huset. 
Det tycker inte alltid han. Speciellt inte när jag vill kramas mer än den dagliga beskärda kram-delen jag är berättigad till.
(Jodå, det finns ett internt kramavtal hemma hos oss. Det infördes när grabbarna var runt 12 & 9 år, och det gäller livet ut.) 
Jag kan berätta mer om det avtalet, en annan gång, för nu ska jag sova. 
Sov gott. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar