torsdag 9 december 2010

Bakning och städning



Min lediga dag ägnade jag åt bakning. Jag har bakat lussebullar med vaniljsocker i, och thekakor (utan vaniljsocker). Lussebullarna blev otroligt goda!!
Bakade på dinkelmjöl, lite specialmjöl, honung, rismjölk, sojagrädde, mjölkfrittsmör, och det vanliga: jäst, salt, socker och ett ägg. Hur bra som helst.

Provar just nu thekakorna....smaskens!!
Men de är inte lika nyttiga. Jag började bra, använde främst rågsikt, men när degen var kvar låg jästpåsen kvar på bänken. :( Suck... Bara att kasta och börja om från början. Så då fick det bli det som fanns hemma, vetemjöl. Men å andra sidan, använder man vetemjöl så vet man ju att det blir bra.

Städningen... jaa den är kvar, och nu hinner jag inte, så det får familjen fixa.
Det låter som en bra deal tycker jag.
Jag bakar och dom städar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar