måndag 20 december 2010

En fis i rymden

Dagen började som vanligt, vid kl 5 på morgonen, med uppstigning. Snön yrde runt knuten, "som vanligt".
Efter diverse morgonsysslor åkte jag till jobbet.
Allt rullade på som det skulle, inga problem. Dagen närmade sig sitt slut. Magen hungrig och huvudet tomt.
Jag får ett samtal, det är kris, kan jag fortsätta och ta kvällen också?
Jo, det kan jag.
Måste bara få i mig lite mat. Hade kvar lite smått och gott, som ett ägg, nötter och en frukt.
Jag trycker snabbt i mig det mesta av detta och inser att det var verkligen en fis i rymden. Jag vill ha mer, matigare liksom...
Tänker ut en plan utefter rutten jag ska köra, ska ringa och beställa en hamburgare vid 19-tiden för då hinner de fixa den lagom till jag ska passera lite senare. Smart! Perfekt lösning.
Känner hur det kommer att lukta varm nystekt Sibylla hamburgare i bilen och riktigt längtar efter att få sätta tänderna i den. Mums!

Det är här det börjar gå lite snett.
Kjorren (kiosken) hade stängt, 19.05!!! Va? Redan?
Affären har också just stängt, och jag är på vischan.
Kör fast med bilen i en snösamling som plogbilen hade lämnat vid en utfart. Grrrr....
Men jag backar tillbaka en bit och tar sats, det funkar bra.
Magen kurrar. Funderar på om jag ska ringa maken och be honom bre en macka så jag kan svänga hem och hämta, men inser att jag skulle tappa för mycket tid. Stryker den tanken.

Trycker i mig lite mer nötter och vatten istället.
Ska ut till en liten by vid vattnet, där snön alltid driver in extra mycket.
Oplogat. Kör fast även här... Skit.
Men, skam den som ger sig.
Backa igen och braka på framåt. Funkar bra även denna gång.
Bra. Jag ju inget nummer till nån så där långt ut som kan hjälpa mig loss.
Så det är bäst jag fixar det på egen hand.

Nu börjar magen och hjärnan att misstolka varandra lite oftare.
Glömmer att logga ut. Får gå tillbaka ett par gånger för att ordna det.
Glömmer en matkasse i en bil som min kolega, som tur är, upptäcker!

När klockan blir 21 vill jag verkligen hem.
God mat väntar. Underbara make!
Hinner äta upp innan ögonen börjar bli tunga. Somnar på soffan i ett par timmar. Skööönt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar