söndag 12 december 2010

Julfika

Igår, lördag, träffade jag några vänner för att ta en julfika ihop.
Det blev mitt favoritställe Waynes. Där var det tända ljus överallt, brasan var tänd (på TCB) och mysig julmusik hördes i bakgrunden...
Det var så där lagom kyligt med väldigt mycket mys i det hela.
Supertrevligt!
Så lördagen började skönt och bra.

Sedan hem för att koppla av lite och fixa lite mat innan arbetet kallade.
Trodde jag ja!
Ena sonens flickvän skulle med tåget och bussen var försenad.
Ut i bilen igen och snabbt som fasen åka till busshållplatsen och hämta upp flickvännen, sedan skynda, skynda in till stationen. Phu!
Men sedan hem igen.

Känner mig lite väl stressad nu. Hur ska jag hinna fixa maten och hinna vila också...?
Men, då hade familjen fixat maten, så det var dukat bord som väntade. Puss på dom!

Hann till jobbet i god tid.
Vad lärde jag mig? Att inte planera saker de dagar jag jobbar kväll.
Ska försöka komma ihåg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar