tisdag 28 december 2010

Wij trädgård

En fantastisk bok har hamnat i min ägo. Den kom som en julklapp från min mor. En klapp som hamnade helt rätt, om jag får säga.

I boken finns otaliga vackra bilder, beskrivningar på växter, odlingstips och alla möjliga bra att kunna saker, förutom allt det finns det bl.a. historiska berättelser om hur det såg ut på Herrgården Wij förut, och en hel del andra berättelser. Väldigt roligt att läsa och bläddra i.
Den kan jag varmt rekommendera!
(Jag misstänker att det inte var sista gången jag försjönk i den boken...
Kan föreställa mig hur vältummad den kommer att bli efter en hel trädgårds säsong, för att inte nämna efterföljande år.)

Om du inte har gjort ett besök till Wij trädgårdar ännu, är det hög tid i sommar.
Många vackra trädgårdar att kika på, men min favorit är studenternas trädgård. Där finns det inga hämningar och inga gränser. Bara en fantastisk leklust och kreativitet. Olika teman som ska förgyllas av studenterna varje år, något som de verkligen lever upp till tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar