torsdag 17 februari 2011

Bakdag

Idag har jag varit riktigt huslig och förberett inför morgondagen, då yngsta sonen blir 14 år!!

Familjen firade honom förra helgen, men imorgon kommer lite släktingar och firar. Då är det ju trevligt att bjuda på något gott att fika på.

Enligt önskemål blev det: äppelkaka, chokladsnitt, mandelskorpor och maränger. (Inte vilka maränger som helst utan "Evas fantastiska maränger".)

Imorgon skall jag köpa (joo, köpa...) en speciell tårta som sonen sett ut.
Han kallar den för Tv-tårta och den ska visst var väldigt god.

Jag har kollat efter recept för att tillverka en men lyckades inte luska ut vad det är för tårta, förrän igår. Och nu hinner jag inte så det får bli en köpt rackare.

Mellan plåtarna har jag dammat, dammsugit och tvättat.
Så nu känner mig väldigt nöjd.

Nu är det vila en timme sedan ska jag åka och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar