torsdag 10 februari 2011

Lååång dag

Efter en lång dag på jobbet är det här precis vad jag tänker göra jag med. Sova!
Ska bli skönt och är ett absolut måste om jag ska orka upp kl 5 imorgon igen.

Vanvettig tid. Jag vet. Men vad gör man (läs: jag) det är bara att gilla läget...
Det ska bli skönt när jag får mitt eget jobb, ni vet, där på det där kontoret. För då kommer jag att börja kl 8, och det passar mig jättebra.

En helt annan sak. Det här med särskrivningar. Ibland är det svårt att höra i huvudet vad man brukar säga. Men ett knep som min far lärde mig kommer här.
En ljus hårig sjuk sköterska.
Eller... En ljushårig sjuksköterska... Det är en viss skillnad! Och ett bra sätt av verkligen få in tänket.

Om jag är osäker så tänker jag: är detta en ljus hårig eller en ljushårig?

Kram och go' natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar