lördag 26 februari 2011

Inför helgen

I torsdags blev det en städning i huset. Så där som vi skulle vilja göra varje torsdag, för då är det gjort när helgen kommer.

På något vis så har latmasken bitit sig fast så otroligt rejält så det är svårt att få det gjort. Därför är jag extra nöjd nu när det väl är gjort.

Utmaningen blir ju att hålla i det...

Som 16-åring bodde jag i USA under ett år, jag gick på high school. Familjen jag bodde hos hade några olika som kom och uträttade tjänster åt dem. Bland annat en trädgårdskille, en poolkille och en städerska (det är vad jag kommer ihåg, det kanske var någon till).

Kvällen före städerskan skulle komma skulle alla plocka undan.

Dagen när städerskan hade varit där, var alla heltäckningsmattor nydammsugna och extra fluffiga.
Det kändes som att sjunka ner i små moln när man klev på dem... Underbar känsla.

Men personligen föredrar jag trägolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar