måndag 14 februari 2011

En stor kram till dig på Alla ♥-dag!

Om du inte har någon som uppvaktar dig idag, tycker jag du ska uppvakta dig själv!

En enkel kärleksgest till dig själv kan vara en bukett blommor, en ask med godishjärtan, ett bakverk eller varför inte en god middag!?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jag har tre "grabbar" i familjen av olika åldrar, men det är bara jag som på riktigt, uppmärksammar denna dag. (Med tex ett kort, blommor eller godis) Inte för att jag är slav under köpmännens påverkan, utan för att jag tycker det är en mysig dag att uppmärksamma.

Visst skulle jag kunna känna att det är lite taskigt att de inte säger/gör nåt speciellt för mig idag, men.... handen på hjärtat, det betyder mer för mig att jag får minst en kram varje dag av mina grabbar, året om.
Det värmer gott varje dag.

Så om jag vill bli speciellt uppmärksammad så kanske jag ska ge mig själv lite uppvaktning istället för att känna mig missnöjd över att andra inte tycker det är en speciell dag.

Därför ska jag ge mig själv en härlig fridag idag.
Den ska jag kanske fylla med soffmys med Ester, några geléhjärtan, lite inspelade tvprogram som jag inte hunnit se än, en tupplur, en matdosa från frysen, gott kaffe....
Inga märkvärdigheter bara "bravärdigheter". För det tycker jag att jag är värd!

Vad är du värd? ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar