torsdag 17 mars 2011

Arkitekten Esrskine

Vårt beslutsfattande möte hade vi i Gästrike-Hammarby. Ett ställe där jag, vad jag vet, aldrig har satt min fot. 

Det finns många olika bra och roliga saker med arbetet i Leadergruppen, en av de roligaste är att vi kommer ut till byarna runtomkring i vår kommun. 
För helt ärligt, inte sätter jag mig och åker 40-50 minuter rätt ut till "ingenstans" om jag inte har ett ärende dit. 

Så det här är ett bra sätt att komma runt och kika lite. 

Vi fick en liten historisk berättelse om Gästrike-Hammarby, från en av våra ledamöter, jätteroligt när det kommer från någon som är verksam just i den bygden. 

Vi hade mötet i ett av Ralf Erskines hus, och som grädde på moset, satt vi vid Ralfs bord. (Lite extra roligt.)
 
(Ralph Erskine, född 24 februari 1914 i London, död 16 mars 2005 på Ekerö, var en brittisk-svenskarkitektprofessors namn 1999. Ralph Erskine var en av förgrundsgestalterna inom svensk arkitekturunder en stor del av 1900-talet. Hans arbete iSkandinavien uppmärksammades även internationellt)
Källa: Wikipedia

På bilden är det en modell av de olika byggnaderna som Erskine har ritat. Ivriga pekningar visar vart vi befinner oss under mötet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar