tisdag 29 mars 2011

Järpsallad

Järpsallad.... Det låter ju inte klokt!
Inget jag skulle bli sugen på om jag såg det på en restaurangmeny.

Men det var helt fantastiskt gott. Misstänker dock att det var grönmögelostcremen som gjorde hela rätten.

Jag undviker ost. Skulle tro att jag klart det till 98%, men ibland (väldigt sällan) blir jag otroligt sugen på ost.

Så var det idag.
Har en uppbokad eftermiddag, så jag tänkte vara så där duktigt förutseende som jag önskar att jag alltid är. Alltså laga mat i gooood tid.

Köttförsjärpar skulle det bli, så långt visste jag. Men till...?

Maken är åter igång med sin hälsosammare livsstil och i början så här, ska han undvika kolhydrater för att väcka igång förbränningen

Så det fick bli sallad som bas, upp-piffad med basilika och olja, smaskens. Sedan järpar på sidan, men där var det nåt som saknades...

Rasslade därför fram en bit grönmögelost och cremefraiche, (sojafraich för mig) mosade osten i cremefraichen och sim sala bim, magi uppstod!!

Så fantastiskt gott var det länge sedan jag åt.

Om det verkligen var en bra rätt eller om min ostlängtan var kryddan vet jag inte. Men gott var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar