lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År!!

Ett år har just gått till ända för att lämna plats för ett nytt.
Nu har du alla möjligheter att göra en önskelista för ditt nya år.
Vad vill du med detta helt nya år?

Är du en av dom som alltid avger nyårslöften? Eller gör du som jag, har ambitioner i stället?
Skillnaden...?
Jaa, löften låter och känns väldigt definitivt i mina öron.
Vad händer om jag inte uppfyller mina löften? Är jag en sämre människa då? Har jag dålig karaktär?

Ambitioner, är just ambitioner.
Jag har en del saker jag önskar att få gjorda, men om jag inte lyckas med det, flyttar jag om i "tänket" lite.

Det känns inte lika allvarligt att inte lyckas få till mina ambitioner jag tänkt att klara av.
För min egen del upplever jag att nyårslöften är nåt betungande och skuldbelagt, medan nyårsambitioner är något positivt och enkelt.
Så det senare funkar bäst för mig.

Efter ett trevligt avslut på 2010 och en mysig inledning på 2011, vill jag passa på att önska Dig ett fint och positivt år!
Hoppas du uppnår det du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar