onsdag 21 december 2011

Jobb

I morse när jag skulle till jobbet var det med blandade känslor.

Kunden jag skulle till, är min favorit! Och just för att han är en favorit, och när personal var svårt att finna, så tog jag på mig att jobba ett och ett halvt dygn.

Det är ju inte nån större sak igentligen, men så här just innan jul....
Jaa, då hade jag behövt lite mera ledig tid, helt enkelt.

Som det är nu är det inte mycket att spela på.

Tack och lov att jag har en bra man i mitt liv.
Han har just gjort Janssons frestelse och skinkan griljeras just i detta nu.

Mmmmm... Jag kan bara föreställa mig de härliga dofterna i huset.

Till vardags är det absolut jag som fixar mest hemma, men när det drar ihop sig till festligheter, då lämnar jag gärna över med varm hand.

Att det är jag som fixar är ganska enkelt. Jag är hemma betydligt fler timmar i veckan än vad maken är.

Men det betyder ju inte att jag inte njuter när han kliver in i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar