söndag 4 december 2011

Värk i hjärtat

Det är verkligen med blandade känslor jag lägger ut dessa bilder.

Jag tycker det är bra att vi tillsammans verkligen kan göra skillnad för människor. Hjälpa varandra.

Men mest av allt tycker jag det är bedrövligt att denna hjälpaktion ens ska behövas.

Hur kan det ens finnas ett behov?
Varför kan vi inte erbjuda dom mer hjälp, än lite kläder och lite mat?
Varför har vi inte fler ställen människor kan bo på, istället för att en del ska kallas hemlösa?

Inom det här området finns mycket att fundera på.
I brist på kunskap hos mig, blir nog mina funderingar lite väl filosofiska, och förmodligen inte så förankrade, som de väl förtjänar.

I väntan och i hopp om bättre omhändertagande-tider, kan vi ju ändå göra den där lilla, lilla men nog så goda gärningen.
Köpa en konsertbiljett, skänka pengar eller arbeta ideellt för de hemlösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar