onsdag 28 december 2011

Julskinka eller kålrot

Igår griljerades julskinka nummer två, vilket är väldigt trevligt, eftersom den första skinkan brukar försvinna i ett huj!

Så var det även denna julen.

Men det klart, vi var ju ett gäng som åt av den första under julfrukosten...


En kommentar min man kom med, som jag tycker är väldigt intressant, och som jag också skulle vilja ha svar på, är...

Varför gör vegetarianer & veganer så mycket saker som ska efterlikna de "riktiga" köttprodukterna?

Jag tänker på julskinka-som görs av kålrot. (Väldigt fiffigt, men ändå.)
Cornfärs och cornfiléer med mycket annat.

Vad är poängen att servera nåt som ser ut som kött, som smakar som kött, om man inte vill äta kött.

Jag fattar inte.
Kan någon förklara för mig?

Foto på vegetarisk "skinka": veganmage.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar