tisdag 20 december 2011

Julgodis

Den lediga dagen skulle inledas med en sittning, för att sedan övergå till julgodistillverkning.

Dagen till ära så provade jag en alldeles ny tarotlek som var lite annorlunda mot de jag har använt tidigare.

Denna krävde större tillit och koncentration för att verkligen se vad korten innehöll, men jag gilla de dem. De kommer att bli använda en hel del tror jag.

Sedan började godisverkstan, då gjorde jag wienernougat, arrakspuckar, brända mandlar, chokladdoppade mandlar, nougatbitar, russin med vit choklad och hasselnötstoppar.

Men knäcken får jag göra på torsdag. För knäckformarna var slut och det var jag med.

Yngsta sonens flickvän kom hit och vi överlämnade en lite julklapp, som såg betydligt märkvärdigare ut än den var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar