söndag 4 december 2011

Njutning i soffan

God morgon!
Just nu ligger jag (och maken) i varsitt soffhörn och myser. Det andra ljuset är tänt i adventsljusstaken, sköna pälsiga filtar värmer benen, och Ester kurar vid min mage.
Detta känns som en lat och skön söndag. Mycket behagligt.

En passion som jag njuter av, är alla fina bloggar som nu byter skepnad till juligare utseendet och juliga inlägg mest hela tiden.

Det är fina bilder, lite köptips, recept, tankar och funderingar. Allt med en liten slingrig kant av juldoft.

Jag måste säga att det är en vardagslyx för mig, att kunna sitta i soffan med en liten telefon i handen, och surfa runt på bloggarna jag följer, för att se vad som hänt sedan senast jag besökte dem.

Ett trevligt sätt att få julpåfyllning för jultokiga människor, som mig själv.

Nåt annat jag vill göra denna årstid är också att se juliga filmer, läsa böcker med jultema, och självklart lyssna på julmusik...
Tv4 har en en manskör som sjunger julsånger, så där skönt och stämningsfullt precis just nu! Mmmmm

Sköna, sköna söndag.


Just ja! Bilderna då? De kommer från den senaste Lantliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar