tisdag 13 december 2011

Paus

Efter gårdagens maratonbakning, om man kan säga det när det hela sker på en kväll... Joo, men sex timmars bakning måste väl ändå räknas som maraton?

Det var ju inte konstant bakande heller kanske, men allt fixande runtomkring räknas väl det med?

Hur som helst!
Efter gårdagens kvällsbakning var jag ganska trött idag, så jag tänkte ta det lite lugnt.

Men konstigt nog så bodde Alfons Åberg hemma hos mig, just ikväll.

Jag skulle bara fixa lite mat.

Ja, sen skulle jag bara tvätta lite, ta bort alla lakan ur sängen och hänga ut sängkläderna på vädring, ta en prommis med Ester, hänga tvätten, fixa en present till i morgon, hänga tvätten.

Hmm...

Nu är klockan 23.10. Suck. Jag måste skärpa mig, för jag blir så jädra trött nästa dag.

Jag tror jag känner mig lite pressad eftersom det ska till att bli jul snart, och jag ska jobba både dags och dygnspass hela vägen fram, i stort sett.
Då är det ju en del saker jag behöver få bortgjort innan dess, och då är det ju bara några enstaka kvällar att fixa det på.

Men imorgon, då ska vi på kalas, så då är det väl ganska lugnt, tror jag.

Skulle behöva ligga i soffan en hel kväll och bara njuta.
Japp, så får det bli imorgon, soff-häng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar