lördag 10 december 2011

Njuta av sällskapet

Skämmer du bort henne? Den där personen som borde betyda allt för dig.

Som alltid gör det du ber henne om. Som gör de där sakerna du inte ens känner för att göra. Som möter din blick i spegeln varje gång. Som väntar tålmodigt på att du ska varva ner och lyssna inåt.

Eller körde du över henne även denna gång?

Unna dig själv en myskväll i soffan.
De enda "måsten" borde då vara: att du måste tänka bara på dig, att du måste äta något Du verkligen tycker om, se på något Du verkligen vill se eller läsa Din favoritbok.

För det är väl just Du värd?

Jag är definitivt värd allt detta och mycket till.
Jag sliter och kämpar på så gott det går, släpar upp kroppen på morgonen fast jag skulle kunna ta sovmorgon, är ute i ur och skur, fixar hela hushållet till 80% av tiden och än mer. Listan kan göras lång...

Så jag belönar mig gärna med egna myskvällar lite då och då. De är min chans att komma ikapp och bara njuta av livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar