torsdag 10 december 2015

En amaryllis, flera amaryllis


Närmare bestämt 80 stycken amaryllis hämtades från plantskolan idag. 
Under de närmaste dagarna kommer dessa att delas ut till kommunens äldre invånare, som har nöjet att träffa mina kollegor och mig om dagarna. Det brukar vara en väldigt uppskattad gåva. 


Som 20+ fick jag inte bli blodgivare på grund av allergi, men nu sägs det att läget är annorlunda, så min intresseanmälan är nu inskickad. 
Jag blir snart kallad för provtagning, och om de kan ha nytta av någon del av mitt blod, så finns goda chanser att jag får bli blodgivare. 

Runt semestern och juletid går det alltid åt extra mycket blod, eftersom det tydligen händer fler olyckor just då. Så just nu pågår många donationer från landets blodgivare. 
Jag håller nu tummarna och hoppas att även jag kan hjälpa till att fylla på våra blodlager. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar