söndag 20 december 2015

Fjärde advent


Fyra dagar kvar till jul...
Otroligt att december gått så fort, men nu är vi här, bara några dagar före jul.

Såg en rolig tvättlapp igår. Tänkte att den måste jag dela med mig av.


Idag har jag gjort lite jul-karra, gjutit lite fler chokladformar till praliner, nu ska jag bara komma på vad jag ska fylla dem med. 



Temperering av choklad, för att få den blank och fin. Det tar lite tid att smälta chokladen, tabelera chokladen och sedan värma den igen till rätt temperatur. Men när pralinerna väl blir så där blanka och fina då är det helt klart värt det. 


Jag var ner en vända på stan igår, skulle bara uträtta lite småärenden, där var det så mycket folk, och jag behövde inte stå i någon av de där långa köerna. Skönt!
Men lite ovant, för det brukar alltid vara något som vi glömt och måste fixa precis innan jul.
I år har jag handlat lite småsaker på nätet, och Joe har fixat resterande klappar.




Burken med Saffransbiscotti är tom, så jag ska nog baka några fler och fylla på med. För de är så där lagom till en kopp kaffe.

Imorgon är det åter till jobbet som gäller. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar