fredag 18 december 2015

Kurerar mig


Jag är hemma och kurerar mig. 
Inget märkvärdigt, bara huvudvärk, orolig mage, lite småfeber och allmänt hängig. 
Men efter tre sjukdagar (ons - fred) plus ledig helg så ska jag nog vara på fötterna snart igen. 

Lite snö har det kommit i alla fall. 
Eller, rättare sagt under kylt regn blandat med snöglopp. Det blev lite snökänsla, svinhalt och fint att titta på. Sedan kom regnet och tog bort allt det snöfrostigt vita. 
Suck. 
Saknar snön...


Torsdag = ärtsoppa och pannkakor. Speciellt när Kronans man är hemma och ska äta. Närå, skojar bara, den traditionen har vi haft länge, ända sedan grabbarna var små. Inte slaviskt, men ganska ofta. 

Nåt mer än det där har inte hänt mellan soffkuddarna. Jag kanske busar till det imorgon och gör något alldeles galet, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar