söndag 6 december 2015

Hela helgen

Ledig fredag med lunchdate inbokad, trevligt.
Som "vanligt" hamnade vi på Waynes coffeshop, för där finns alltid något att äta och fika på.



Tog sedan en tur till Jysk, där köpte jag fem kuddar för det blygsamma priset av 40:-/kudde!
Hem och fixa till soffan. Kuddarna som har legat där, har liksom skingrats, så det var mest tomt där, men nu finns det lite stoppning bakom ryggen igen.


Ester och jag hann också med en vända till veterinären för efterkontroll. Tassen ser bra ut. Skönt. 



Testade att baka ett stenåldersbröd, det blev bra, så det känns roligt att kunna ta en macka någon gång emellanåt. 



Vi tog en fikasväng till svärmor på lördagen, det var också trevligt. Det var så länge sedan vi var där nu, så det var på tiden att vi åkte dit.




Den gamla trotjänaren plockade jag fram idag när jag skulle ha hasselnötsmjöl, perfekt att ha kvar lite gamla klenoder i lådorna.


Svängde även ihop en ny laddning med Saffransbiscotti. Sådana kan vi aldrig ha för många av.


Just ja, glömde ju.....

Årets första julbord är ätet.
I fredags var vi på "Hits for you", en musik-show med tillhörande julbord så här års.
Maten var jättegod. Rena och fina råvaror säger jag som inte äter tex Jansson, köttbullar, röror, gröt, desserter osv...
Jag äter det mesta hemma, men då vet jag ju exakt vad vi stoppat i maten. 





Som efterrätt hade de fixat en tallrik med frukt åt mig, mycket snyggt upplagt. 
Alltid roligt med någon som tänker till lite.

Showen då? Jo den var jättebra! Absolut sevärd. 
Artisterna är otroligt duktiga, och helt fantastiska på att sjunga. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar