tisdag 29 december 2015

Vintertemperatur

Idag har det varit friskt. Extra friskt var det under en utevistelse med en kund på eftermiddagen, speciellt med tanke på att jag hade glömt jobbmössan hemma. Idiotiskt, och skitkallt!


Men kvällspromenaden blev betydligt bättre, för då åkte julklappsmössan på. 


Varm och skön. Tur vi bor på landsbygden för här får en se ut hur fasen man vill, och ingen tycker det är konstigt. 
Eller så är vi bara bättre på att hålla åsikterna för oss själva och inte bryr oss så himla mycket om vad andra ska tycka.  Vad vet jag. 


Var till brorsan igår och "snodde" åt mig några recept. Den här till exempel. 
Det ser ju supergott ut! Måste prova. 

Nä, upp tidigt imorgon igen, det är bäst jag släcker och lyssnar på min bok. 
(Sätter alltid timern på uppläsningen, på 15 min. Jag kan räkna gångerna på ena handen, som jag fått förlänga tiden med en kvart till. Vuxenvarianten på go' natt-saga, det kan ju inte bli bättre. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar