onsdag 2 december 2015

Förberedelser inför Lucia


Idag var det samling vid pumpen. 
I grannbyns församlingsgård skulle det idag delas ut biljetter inför Luciakonsert i kyrkan. Utan biljett, inget insläpp. 

Utdelningen började kl 19, jag var djärv och var på plats 18.25, och trodde jag skulle hamna först i kön. 
Det gjorde jag inte. Hamnade först alltså. 

Efter att ha stått i kön ett tag insåg jag vilken jädra tur jag hade som kom i tid. Det var världens kö! Max 4 biljetter per person, så alla de som var där kan omöjligt ha fått biljetter. Eller...

Jag är supernöjd i alla fall. 


Granförsäljningarna är i full gång, dessa fanns vid ICA Maxi i lördags. 

Gjorde nåt ikväll som jag inte gjort på en hel massa år, närmare 13-14 år ungefär, jag har druckit choklad!
Men hur gott är det inte?
Jag gjorde på mandelmjölk och kakao, mmmm... Det kommer att bli min nya favvodryck i vinter. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar