torsdag 19 november 2015

Årets första snö!



Morgonrutinen på mitt jobb innebär bland annat att ta sitt insats-schema, läsa igenom det och kolla i almanackan, hämta tilldelad telefon och bil samt plocka rätt nycklar till förmiddagens kunder. 

Efter det kolla av mailen och läsa daganteckningarna för att ha koll på om något hänt våra kunder, sedan en skön stund i soffan med en kaffekopp...
7.15 är det allmän uppresning och vi försvinner ut till våra bilar och far hem till dagens första kund (pensionär).
Det var då jag såg dem... Årets första försiktigt nersinglande snöflingor. 

Då sjunger jag lite tyst för mig själv, "jag ser det snöar jag ser det snöar, det var ju roligt, hurra! Nu blir det vinter nu blir det vinter, som vi har längtat, hurra! Nu tar vi kälkarna fram...."


Vi får väl se om snön ligger kvar imorgon eller hur det blir. 
Det får det gärna göra för mig!



Här lite typiska inredningsdetaljer från hem jag vistas i om dagarna. 


Jag bakade några snabb-bröd till kvällens soppa. Bröd gjort på mandelmjöl, ägg och lite frön. Det blev väääldigt blekt, men det var gott, och magen tycktes gilla det. 


(Den nyinflyttade tomten verkar trivas bra.) 

Imorgon är det fredag, åh vad jag gillar fredagar när de efterföljs av lediga helger. 
Då ska jag leta på ett recept på saffransmuffins (och baka dem) som är snäll mot min mage. Samt baka "hälsopepparkakor", jag får återkomma om det. 

Till dess, ha det gott. 
Kram Eva ღ 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar