söndag 8 november 2015

Farsdag


Det bästa med helgerna (när man har lediga helger, vill säga) är att få sova länge, äta gofrulle, och ta dagarna som de kommer.

Lördagen inleddes lugnt och sävligt, sedan for jag ner på stan för att uträtta lite ärenden.

På hemfärden följde lite vinterdekoration med hem, och eftersom jag gillar vinter och jul så fick det bli så. 



Idag har vi firat fäder, med fika och någon liten present, och snart ska jag iväg på kurs. För att inte svälta ihjäl under eftermiddagen - kvällen så har jag gjort små ägg-bacon-lök muffins. Matiga och perfekta att ta med sig. Löken och bacon kör jag i micron lite innan, så de redan är lite förstekta innan ägget kommer på toppen.



Så här ser de ut före gräddningen. 
Det går ju bra att vispa upp äggen innan man slår ner det i formarna, men det här sättet besparar lite disk. (Gott med lite ost på toppen innan de går in i ugnen.)
Sedan kör jag dem på +225 grader i 15-20 minuter ca.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar