måndag 2 november 2015

November smygstartar julen

Nja... smygstartarna började ju redan i oktober, jag vet, men jag har en egen regel, som säger att All helgonahelgen måste passera innan jag får börja jula.
Så då hamnar vi helt plötsligt i november, och nu får man jula så mycket man vill, tycker jag.

Det tycker även Gevalia!


Det där kaffet ser gott ut! Hoppas någon med kaffebryggare kan bjuda mig på en kopp. (Vår kaffemaskin tar bara hela kaffebönor).

Just nu håller jag på att klura om det går att göra rawfoodbollar baserade på (någon form av) nötter, kokos, aprikoser och med smaksättning av saffran. Det måste jag prova!

Vet du förresten om att du kan lösa in dina Coop-poäng mot tex biobiljetter? Supersmart ju!
Jag löste precis in 20.000 poäng mot två biobiljetter. Sedan ska jag försöka få till en kväll för mannen och mig när vi kan gå på bio.

Nu hoppar jag lite hit och dit känner jag, men rawfoodbollar med smaksättning av glöggkryddor låter väl gott? Och en laddning med pepparkakskryddor....mmm, detta måste testas.

Anledningen att jag nu tjatar om rawfoodbollar är helt enkelt att jag kan äta någon sådan emellanåt, utan att det brinner i magen eller att det känns som en häst sparkat mig i magen. Ett lite snällare godis helt enkelt. Med den anledningen har jag inte ätit (raffinerat) vanligt socker på fem veckor. 
Jag?
Värsta godisråttan?
Hur är det möjligt?
Jaa.....jag är förvånad själv. Men då har jag mina bollar att ta till, mina livräddare när karrasuget sätter in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar