söndag 29 november 2015

Första advent


Adventsfrulle med lite soffhäng är en bra start på en söndag, och första ljuset är också tänt.

Under flera år har jag tänkt att det vore mysigt att åka till kyrkan för att höra lite julsånger och få lite julstämning, så i år slog jag till!
Jag for till Hille kyrka och frös i en timme, medan kören sjöng. Inte några julsånger, endast adventsånger, och det är skillnad. 

Min gissning är att resterande advent-söndagar blir "bättre", om man som jag ville känna lite julighet. 


Efter kyrkan fick jag kaffe hos brorsan. Där var brasan igång så jag kunde börja få upp lite värme i kroppen igen. Skönt. 


Familjen har fläckvis varit samlad i helgen, så innan äldsta sonen skulle med tåget fikade vi lite. Typiskt adventsfika med saffran och pepparkakor. 
Mina alternativ som jag bakat tidigare, funkar inte alls bra nu. Så nu måste jag leta på nya recept som kan funka bättre. 



Tidningar kan man däremot konsumera trots överkänslighet till höger och till vänster. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar