tisdag 24 november 2015

Besök hos veterinären


En halt liten puma (läs Ester) fick åka till veterinären idag, för att kolla upp en tass som var öm och svälld. 

En mycket skeptisk hund var det jag hade i mitt sällskap. 
Hon är inte skrämsel-rädd, men inte heller särskilt nyfiken på veterinärsomgivningen, hon vill helst sitta i mitt knä när vi kommer dit. 

En inflammerad böld (förmodligen pga en sticka eller nåt) resulterade i en penicillinkur, specialschampo och en tratt för att undvika att slicka på tassen. Samt återbesök om tio dagar. 



Ester har varit väldigt groggy resten av dagen, men är betydligt piggare nu på kvällen. 
Men ett jädra påhitt tycker hon att det är med den där töntiga tratten!


-Va, ska jag s o v a med en parabol på mig? Är du galen matte!?
-Ja, nu sover vi Ester. Det kommer att gå bra. Lägg dig nu. 

-Lägg dig ner. 

-Ligg. 

-Ester... Ligg. 

-Nähä... Du får väl sitta tills du tröttnar då. 

(Nu ligger hon, efter att hon suttit och glott för sig själv en stund).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar