onsdag 4 november 2015

Nya maträtter

I den senaste upplagan av Buffé (jag tror ialla fall att det var den senaste) fanns ett par tilltalande recept, och eftersom jag har som m å l s ä t t n i n g att göra ett nytt recept i veckan för att få lite variation, ville ju absolut prova lite. 



Här ser det kanske inte så spännande ut, men det är inte riktigt färdigt här....
Det var Italienska frikadeller i paprika och tomatsås, alltid lika spännande att servera familjen. 
Maträtten fick godkänt! 
För att försäkra mig om att det inte bara är något de säger för att vara snälla, så ställer jag alltid sannings-frågan: kan jag göra maträtten igen? 
Det är DÅ jag verkligen får veta om det var bra eller inte. Även på denna frågan blev det godkänt. 
Bra. Ytterligare ett nytt recept till receptboken. 


Dagen inledde jag med att skriva prov på min distansutbildning, Ledarskap och organisation. 
Vad ska jag säga om provet... jaa, jag tror det gick bra. Jag håller tummarna!


Tro det eller ej, men den här veckan har jag nu gjort två helt nya recept. 
Idag gjorde jag fajitaskryddad kyckling med rostade paprikor. Även detta recept från Buffé. 
Jag tjuvsmakade, och det smakade bra. Riktigt bra. Så det blir nog bra mat till imorgon kväll. 


Efter matlagningen tog jag och Ester (hunden) en kall kvällsprommis, och när jag kom hem bläddrade jag i Amelias julnummer. Men jag tror jag svimmar, allt gott! 
Åh! Nu måste jag verkligen leta på bra alternativ för min mage. 

Återkommer säkerligen med nyheter även inom det området. 

Dags att sova. 
Ha det gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar