torsdag 28 september 2017

Årstidens färger


Inledde min slömorgon med storartad frukost. 
En köttfärsbiff med bearnaise, en avokado med citron och örtsalt, en apelsin och kaffe som efterrätt med tre chokladkulor till. Mättsamt och gott. 




Det är fantastiska färger överallt, hösten är verkligen magisk. Ända fram till november. För då är alla vackra färger borta, mörkret mera kompakt och i regel ingen snö. Bara mörkt och blött. 

Men efter det kommer december och då blir livet lite härligare igen, fina stjärnor och adventsljusstakar dyker upp i fönstren, det blir frostigt och kanske också en del snö. Det gillar jag. 

Det gör tydligen handlarna också, för de har julkänslor redan nu!



Jag gjorde världens enklaste maträtt i dag. Skalade och hackade de rotfrukter jag hade hemma, purjolök (alla är inte  rotfrukter), potatis, palsternacka, kålrot, rotselleri, potatis och sötpotatis. Koka 10 minuter med buljongtärningar. Mixa och servera en klick god röra till (vi hade tzatziki och skagenröra) och kanske en brödbit på sidan. 


Här har jag hittat årets godis!
Åh så gott. Speciellt om man gillar lakrits. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar