onsdag 20 september 2017

Skördetid


Skördetid, det är nu det. 
Vi fick en påse gott och blandat från svärfar och hans kvinna, som de hade odlat på sin kolonilott. Det var förutom dessa tjusiga tomater, en påse potatis, morötter, paprika och gurka. Härligt härligt. 
Vi får nog kolla vad vi själva ska odla till nästa sommar på svärmors koloni. 
Där finns gott om utrymme, så det är bara listen som begränsar. 


Brorsan kom förbi på en fika härom dagen. Då passade Ester på att lägga beslag på honom. Alla hundar gillar Mange!


Dom här nya mynten, jag blir inte klok på dem. Vet aldrig vad jag håller i näven. Det måste bero på att jag handskas för lite med kontanter nuför tiden. 


Var till frissan igår. Reducerade "de gråa" som promt vill visa upp sig. Tjatiga ena det där. 


Har jobbat duktigt idag. Så här tjusigt är det i skåpet. Fantastiskt, inte sant?


Veckans boktips: This is My life av Christer Lindarw. Jag har inte kommit så långt, men den är mysig att lyssna på. Speciellt med författaren själv som läser upp det på sin dialekt. 

Imorgon är det torsdag. Snart helg. 
Helt sjukt hur programmerade vi är på helger. Jag allra helst. Jag är som besatt av mina lediga helger. De är så värdefulla så jag vill suga ut all njutning jag bara kan av dem. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar