måndag 11 september 2017

Full dag

Rivstartade igång veckan med att stiga upp kl 05.00, som vanligt. 
Ut en sväng med Ester, hem - duscha, göra sig klar, äta frukost och läsa morgontidning.

Åkte till jobbet 06.30, plockade nycklar, läste på lite snabbt om dagens kunder (brukare säger en del), pratade ihop mig med en kollega om dubbelgångarna (kunder som behöver extra mycket hjälp, som kräver två personal för momenten),  for ut och jobbade 07.19. 

Slutade kl 12 idag vilket är en ovanlig lyx!
Åt på jobbet lite kvickt, åkte direkt till silversmidet. 


Hem efter det, lagade mat och åt med min hemmavarande familj. Bytte om och slängde ner mig i soffan, när jag kom på att jag glömt bort ett viktigt möte jag skulle på. 
Drack upp kaffet, bytte om igen och knatade iväg på mötet. Som jag är väldigt glad att jag gick iväg på. 


Sedan hem igen, bytte om än en gång och slängde ner mig i soffan för andra gången. Pust. 

Tittade på senaste avsnittet av "Wahlgrens värld" som jag verkligen gillar. Dom är så underbart knasiga och jag fick skratta en hel del. 



Nu är dagen förbi och jag har redan börjat tänka på vad som står i almanackan imorgon...

Bäst att sova och vila upp mig under natten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar