lördag 23 september 2017

Höstig lördag

Långfrulle i godan ro efterföljdes av en god nattsömn, de bästa förutsättningarna för en bra dag. Likt förbannat så är det en liten molande huvudvärk som spinner längst in i skallen. Ja ja, jag ska nog skrämma bort den. 




Detta är något jag är jättekänslig med. När det är för ljust kan jag inte sova som folk. Jag kan bli tokig!
De första 9-10 månaderna i lägenheten hade vi "bara" persienner i sovrummet, och jag väntade in mörkläggande gardiner som skulle komma upp. 
Men det blev mörkare årstid så det var inte så akut med mörkret, det kom ju av sig själv. Men rätt var det var så blev det vår och jag fick svårare och svårare att återhämta mig, just på grund av ljuset som återkom och trängde sig igenom våra persienner. 
Mitt i det hela så var min far så dålig så jag kom aldrig till skott med att få upp gardinerna. Mina tankar var mest på far. 
När gardinerna väl kom upp var det som himmelriket! Så jag är så glad för våra mörkläggare. 




Överblivna mandelpannkakor med färska hallon (nåja, upptinade hallon i alla fall) och säsongens första (väldigt smaklösa) apelsin, och Nyhetsmorgon som sällskap. Mysigt. 


Några varv på vantarna hann jag också med. Bra. För rätt vad det är så är det kallt och då vill jag ju ha mina nya vantar. 






Ester och jag tog en sväng till koloniområdet, där var det höstigt och fint. 














Ester funderade varför farmor (svärmor) inte öppnade dörren. (Hon var inte där helt enkelt.)





Jag tycker det är fascinerande med koloniområden som ligger nära stan. Det är som att kliva in i en helt annan verklighet där ingenting annat existerar, ända tills man går därifrån och är tillbaka i den verkligheten där allt rör sig runt en, bilar åker, människor rör sig i en aldrig sinande ström. 

Väl hemma gjorde jag lite rawfood kulor. Lakritspulvret hade tagit slut så det blev chokladsmak. Mums. 






Rullade och instoppade i frysen. 

Sedan blev det ett mandelbröd. 
Det är så skönt att ha något att äta till frukost förutom alla mina ägg. 




Nu blir det soffhäng resten av kvällen. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar