söndag 10 september 2017

Mys-söndag

Idag fick jag min långfrulle!


Jag var faktiskt svinduktig innan frukosten och cyklade en mil. Sen kunde jag slöa och glo på morgonteve med gott samvete. 



Så här ser min mandellimpa ut, innan den blir rostad och preppad med smör och ost. Supergott bröd!

Mandellimpa
  • st ägg
  • 0,75 dlkokosolja eller annat fett
  • dl mandelmjöl
  • 1,5 dl linfrön
  • 0,75 dl pumpafrön
  • 0,75 dl solrosfrön
  • (0,75 dl chiafrön)
  • 1,5 msk fiberhusk
  • tsk bakpulver
  • 1,5 tsk himalaya salt
  1. Ställ in ugnen på 160 grader. 
  2. Vispa ihop äggen tillsammans med kokosoljan (värm oljan först i några sekunder i mikron så blir den rinnande och lättare att blanda) och vispa sedan i resten av ingredienserna. Låt stå och svälla i några minuter. 
  3. Bred ut degen i en formbrödform, gärna med bakplåtspapper i så blir det superlätt att ta upp det när det är klart. 
  4. Grädda i ugnen i cirka 60 minuter till färdiggräddat. 

Ester och jag åkte till brorsan, och han var hundvakt till ena dotterns hund, Vilda. 
Ester var måttligt imponerad av den unga och bussugna lilla valpen. Stor mot för Ester, men likväl en valp. 






Brorsan och jag. ❤️

Efter en dag med finväder och mys så åkte vi hem lagom till regn och eftermiddagssysslor. Bädda rent, städa, tvätta och sånt där som är skönt att ha fixat inför veckan som kommer. 

Strax innan sängdags kom mannen hem. Han har varit och spelat golf på Åland under helgen. Han var trött men nöjd. 

Ny vecka väntar. Dags att sova. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar