söndag 3 september 2017

Helg fylld av måbra saker

I fredags hade vi bokat in en filmkväll med familjen, på sonens begäran! 
Supermysigt. Kan inte komma ihåg när han hängde med oss under en hel kväll den senaste gången. 


Då blev det pizza både högt och lågt. 

På lördag hade vi bestämt att vi skulle gå ner på stan mannen och jag, så det gjorde vi. 
Uträttade lite ärenden, gick och handlade lite gula kantareller på bondens marknad, åt en lunch och strosade sedan hemåt igen. 

Under dagen och även hela helgen, var det fullt med aktiviteter för både stora och små, för det var dags för årets Å-drag. 
Konceptet tror jag grundar sig på den årliga traditionen med lyskväll, längs kustlinjen. 
(Sedan 1960 eldade man upp gammalt skräp vid stranden innan man lämnade sommarstället i slutet av sommaren och samtidigt åt man upp all mat man hade kvar.)
Men jag tror att kommunen har valt att ha en egen helg när detta sker, och inte ha lyskväll samtidigt som kustlinjen har det. 



Det var svårt att få med och se det stämningsfulla med de vackra marschallerna som brann längs å-kanten. Men fint var det. 

Söndag inledde jag med att sova till 10.45... Lite väl lång sovmorgon.  





Lunch med familjen och svärmor. 
Det blev smarrig fläsfilégryta med äppelpaj till efterrätt. Svenska äpplen med ett knäckigt lock. Huga va gott!

Därefter iväg på ett medlemsmöte med Socialdemokraterna. 
Efter det tog helgen slut.

Imorgon drar en ny vecka igång, och jag ska börja på silversmide igen. Sååå kul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar