söndag 10 september 2017

Uppdrag och godsaker

När jag har ledig helg vill jag sova så länge jag kan på morgonen och sedan ha en lång frukost på det, gärna med TV4's morgonprogram som sällskap. 
Så när klockan ringde redan kl 8 i morse var det inget vidare. 


Men... lite frulle och kaffe på det så var jag ändå igång. 


Vi (socialdemokraterna) hade bestämt att prata om vikten av kyrkovalet, som är nästa helg. 
Jag kan inte påstå att jag är speciellt kyrklig av mig, men jag vill deffinitivt att jag som medlem (jag betalar ganska mycket för mitt medlemsskap i svenska kyrkan) ska fortsätta att ha möjlighet att påverka innehållet i kyrkan. Jag tänker då främst på att vi ska fortsätta att ha en öppen kyrka, att vi kan ha manliga och kvinnliga präster, att främst barn och ungdoms aktiviteter är avgiftsfria i kyrkan och att kyrkan tillåter samkönade äktenskap. 


Regn och rusk var det hela tiden så det var ofantligt skönt att åka hem när vi var klara. 




Gurra och jag gjorde chilidogs med pompa. (Pompa = pommes frites.) En gammal klassiker. 
Lite soffhäng med en liten lurvtuffs på det. 




Sedan rörde jag ihop en favoritdessert. Chokladmousse. 


En chokladkaka (70%) smältes i micron. Rör tills chokladen är helt slät. 
Häll i en tetraförpackning med kokosgrädde och vänd runt. 


Tills du har en slät och fin chokladsmet. 
In i kylen några timmar (den är bäst dagen efter!) skeda därefter upp önskad ät-mängd. 


Supergott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar