onsdag 27 september 2017

Där jag vilar


För det mesta så är det ju här jag landar. 
På rygg. 
Eller på kökssoffan, eller i sängen. 

Jag har verkligen tänkt på det där med att vila och återhämta sig. Min återhämtning sker allra bäst i horisontalläge. Det är inte alls samma sak att sitta i soffan som att sträcka ut sig  och slappna av helt och hållet. 

Imorgon är jag ledig. Superskönt, för då blir det sovmorgon för min del. Den behövs nu. Jag känner mig sjukt trött, och en jobbhelg lockar inte det minsta. Särskilt inte med tanke på att flera av våra vårdtagare/kunder har långt framlidna cancerstadier. Och jag har lyckats hamna som omvårdare hos alla dem. 
Oftast går det jättebra. Vi gör ju ett viktigt jobb hos dem, men när man inte känner sig på topp själv, kan det suga musten ur en. Så min lediga dag med återhämtning känns perfekt just nu. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar