söndag 2 januari 2011

Bokklubben

Snart är det dags för årets första träff med bokklubben. Bäst jag sätter fart att läsa ut den föregående boken, så jag kan hänga med i diskussionen.

Det bästa med bokklubben är att jag får möjligheten att läsa böcker jag aldrig skulle titta två gånger på.
Jag är helt sjuk när det gäller val av böcker. Plus att jag är en riktig bokoman!

När jag ska välja nya böcker går jag mest efter utsidan, ungefär som när jag väljer choklad, vin, tidningar.... Ser de inte ut som jag vill ha dem tittar jag inte vidare på dem.
Det skulle jag vilja ändra på, för jag går nog miste om många bra böcker, tidningar, viner osv pga min nonchalans.

Det får bli en av årets ambitioner, inte stirra mig blind på den "glansiga ytan", utan ge de anspråkslösa tingen en rättvis chans att få visa vad de går för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar