söndag 23 januari 2011

Tom penningpung

Januari kan ju som bekant vara ganska fattig.
Julen har just passerat med allt vad det innebär.
Extra mycket sim gått in på matkontot?
Lite fler och lite dyrare julklappar än vad som var tänkt?
För mycket pynt inhandlat?

Hur gör man då för att få det att gå runt?
Ett tips (som egentligen inte är så svårt att tänka ut) jag läste i någon tidning, var att man skulle helt enkelt strunta i att åka på stan för att förhindra köplusten.

I min värld kan man inte handla om det inte finns några pengar.
Inget kreditkort för mig.
Bara riktiga pengar. (Bankomatkort är helt ok!) men för dem som lever ett liv på kredit kan ju detta vara ett bra tips!

Efter att ha läst det tipset bland en hel del andra, men det var bara det här som fastnade, så började jag tänka efter och kolla i min kassabok (japp, jag för kassabok) och de utgifter jag har haft denna månad som inte är mat eller medicin, är en hudkräm för 89:-

Så med det tipset ringandes i öronen, känner jag mig väldigt nöjd.
Känner mig som "Spara" i vad hette den där tidningen som Sparbanken gav ut...? Den man fick i skolan?
Ja, ja, det var ju inte så viktigt.

Hoppas februari kommer med stora feta pengahögar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar