torsdag 20 januari 2011

Kommer ni ihåg...?

Det var alldeles nyss jag knäppte denna bild. Fåglarna sjöng, himlen var så där vårigt blå, en traktor hördes lite avlägset, dofterna från marken var svaga men kraftfulla...
Jaa det kändes som alldeles nyss, men det är nog ungefär 8 månader sedan.
Så det betyder med andra ord att vi snart är där, om ca 4 månader!
Ja men det känns ju inte så väldigt avlägset ändå!?

Idag när jag hade varit och handlat lite mat, för att fylla på vårt ekande tomma kylskåp, sken solen som bara den. Jag kände att det värkte i mig av längtan att få komma ut.
Jag slängde snabbt in maten i kyl och frys för att sedan bara hyva i mig min lunch. Sedan skulle jag klä på mig lite och ta med en filt ut på baksidan för att få njuta av årets första kaffe i solskenet, på altan.
Vad hände???
SOLEN GICK I MOLN!
Men Herre Gud, ska det va så svårt att visa sig när jordens folk suktar efter lite solkraft?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar