lördag 29 januari 2011

Frukost

"Tidigt" i morse smög jag upp för att se hur många som var kvar eter gårdagens filmkväll, och det sov ungdomar i alla sofforna, både uppe och nere.
Jag insåg att det hade blivit sent för dom, så jag smög tillbaka till sängen och kollade på TV4 play i min mobil.
Väldigt praktiskt!

När det började rassla i huset steg jag också upp. Äldste sonen och jag fixades en enkel frukostbuffé, som såg betydligt märkvärdigare ut än vad den var. Mycket tack vare lite färgglada grönsaker. Verry smart av mig. :)
De åtta som sovit kvar blev mätta och nöjda i alla fall och det är ju bra det.

Nämnde jag att det var sexton ungdomar som var här igår? Det var full ös!!! De rockade loss och dansade i vardagsrummet ett tag, lite senare var det skräckfilm och laning (en bunt hopkopplade datorer som de gemensamt spelar spel på i verklighetsbaserade miljöer) som gällde.

Nej, nu skojade jag, det var runt tjugo ungdomar!!! Glömde räkna med sista gänget som kom.

Tack kära uppfinnare för öronproppar!!
Jag släckte vid 23-tien, somnade och sov natten igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar