måndag 17 januari 2011

Syjuntan

Terminen har startat även för vår syjunta. Det var så kul att träffa alla igen, eller de som kunde komma i alla fall. :)
Jag skulle bara vara där en timme men det var så mysigt att det blev en och en halv timme.
Ingen större skillnad kanske, men den halvtimmen är bra att ha på rätt sida om 22 strecket.
När jag ska upp kl 5 MÅSTE jag verkligen ligga i sängen före kl 22. Annars är jag helt väck dagen efter. (Helst borde jag ligga i sängen redan kl 21.30..... Men det är svårt.)

Vi är en samling mammor som träffas varannan vecka, och vi hyr in oss i Missionskyrkans lokaler.

Det hela började för min del, för 16 år sedan. Min äldsta son var ganska nyfödd när jag fick en inbjudan till byns syjunta.
Ett bra sätt att träffa folk i byn plus att jag ville ha ett par timmar för mig själv
någon gång i mellan åt.

Anledningen till att vi hyr lokal för våra träffar, beror på att vi var alla småbarnsföräldrar, samtidigt. Och ingen orkade dra igång med stora städarstråket för att kunna ta emot syjuntan. Då skulle det ju inte bli så där skönt och avkopplande som vi ville, men då passade den här lösningen bra.
Alla fick plats, alla fick avkoppling, inga stressade pappor, och inga ledsna barn i bakgrunden. (Inte som vi hörde...)
Bara egotid för oss mammor, med lite hembakat som vi turades om med att ta med.

Numera är det förenklat ytterligare, den som vill ha nåt till kaffet tar med det själv.
Klokt med tanke på alla olika dieter och allergier vi har i gruppen.
Men det hindrar ju inte att det ibland dyker upp en överrasknings kaka om någon känner för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar