måndag 3 januari 2011

Kylan

Det kan inte sägas tillräckligt många gånger... vad vore vintern utan ullsockor?
Jag skulle frysa sönder utan mina trogna ullisar.

I kväll fick jag den stora äran att ha promenadturen inom hemtjänsten. Inte min favorit. Speciellt inte när det är kallt.
I kväll var det -13, inte fruktansvärt kallt, men efter ett par tre timmar är man bra fryssen i alla fall.

Jag brukar få köra bil till de (pensionärer) kunder jag ska besöka och det är grymt lyxigt inser jag nu med bra mycket större förståelse än tidigare.

De som har utejobb, speciellt på vintern skulle ha en stor grann bukett med blommor vid varje löning.

Härom natten vid 03 snåret, vinkade jag till ett tidningsbud som var ute på sin runda. Till fots i -17 grader....
Jag satt i en varm bil på väg till nästa stadsdel. Huga.
Bra gjort av alla utejobbare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar